Brev:
Ny madplan - 7 mdr.
28. januar 2009
Alder:
7 mdr.
Ny madplan  - 7 mdr.
Kære Helen,
Tak for dit svar! Vi er rigtig godt i gang med skemad nu, vores datter er glad, snakker en masse, og vender man hovedet væk et øjeblik, er hun krøbet hen i det andet hjørne af værelset;-)
Nu bliver hun snart syv måneder, og jeg vil gerne bede om en ny madplan, som passer til dette alderstrin.
Hendes spisevaner ser sådan ud nu:
6: 100-180 ml mme
8.30: Forskellig grød med frugt
9: Lidt frugt i hånden. Vil ikke have mme før formiddagslur
12: Mos og frugtmos til dessert
14: 50 ml mme
16: Frugtmos
17: 50-100 ml mme
18: Mos og frugt til dessert
19: 100 ml mme
23-24: 100-180 ml mme
Hun er generelt ikke særlig glad for flaske om dagen, mens hun om natten drikker med fornøjelse. Jeg synes, hun godt kan virke lidt sulten om eftermiddagen, men hun afviser ofte flasken, hvis jeg tilbyder hende den. Måske skal jeg droppe nogle af mme-måltiderne, hvor hun ikke tager så meget?
Skal jeg måske begynde med fire rigtige måltider?
Hvor kan det fjerde passe ind? Og erstatter det et mme-måltid?
Håber du kan hjælpe!
Mange hilsner fra den lille familie